Rengeteg infó az 5% ÁFA ügyében. Kattintson... Minden infó az új CSOK-ról és a jogszabályokról. Kattintson ...

Megtévesztette az olvasókat Arthur Conan Doyle

Tetszik a cikk?

A múlt legérdekesebb álhírei, amelyeket sokan elhittek.Arthur Conan Doyle és a tündérek: Gyorsan elkapkodták a The Strand Magazine 1920-as ünnepi kiadását, amiben Sherlock Holmes megalkotója, Arthur Conan Doyle arról tudósított, hogy a Cottingley falu két lakosa tündérekkel találkozott. A két lány fotókkal bizonyította a misztikus lények létezését.

Az ügy felkeltette a paranormális jelenségek iránt érdeklődő Doyle figyelmét. Az író felvette a kapcsolatot a Teozófiai Társaság vezetőjével, Edward Gardnerrel, akivel be akarták bizonyítani, hogy a tündérek léteznek.

Az igazság évtizedekkel később derült ki, amikor az egyik lány elárulta, hogy a fényképeken szereplő tündéreket valójában papírból vágták ki.

A Hold fantasztikus állatvilága: 1935-ben közölte le a The New York Sun a főszerkesztője, Richard Adams Locke riportsorozatát, ami a híres csillagász, John Herschel tudományos cikkeinek újranyomtatásai voltak.

A cikkek alapanyagát egy bizonyos dr. Andrew Grant, állítólag Herschel asszisztense vitte a szerkesztőségbe. Annak érdekében, hogy a cikkek hitelesebbnek tűnjenek, forrásként megadták az Edinburgh Journal of Science tudományos kiadványt. A szöveg, amiből összesen hatot publikáltak, arról szólt, hogy a Holdon mesebeli tájak és fantasztikus állatok találhatók.

A The New York Sun cikkeit más újságok is átvették szerte a országban, ezzel elkápráztatva a tudományos hírek iránt érdeklődőket. Az álhír akkor lepleződött le, amikor két professzor kutatni kezdett a tudományos kiadvány eredeti cikkei után, de azokat nem találták meg, ezért megkérték a The New York Sun szerkesztőségét, hogy adják át nekik az eredeti szöveget. Ekkor Richard Adams Locke bevallotta, hogy valójában ő találta ki az egész történetet.

A spagetti a fán terem: Egyszerű áprilisi tréfának indult, de még a BBC akkori igazgatója, Sir Ian Jacob is elhitte azt az álhírt, ami 1957. április 1-jén jelent meg egy rövid, csupán 3 perces dokumentumfilmben. A felvétel arról szólt, hogy spagetti termesztés folyik a svájci Ticino nevű településen.

Az ártalmatlan tréfának szánt riport alaposan fellelkesítette a nézőket, akik tudni akarták, hogy hogyan termeszthetnének ők is spagettit. Hamarosan a tréfa kitalálói megijedtek attól, hogy milyen sokan bedőltek a viccnek, ezért bevallották, hogy a sztorit ők találták ki, és bocsánatot kértek mindazoktól, akiket az átverés valamilyen módon rosszul érintett.

A lengyel Loch Ness-i szörny: Az 1980-as évek elején terjedt el Lengyelországban az a hír, amely azt állította, hogy a Zegrz-i víztárazókban különös lény úszkál, ami a Loch Ness-i szörny lengyel verziója, és a szennyvízből táplálkozik.

A sztorit a közkedvelt Lata z radiem újságírói híresztelték el, a lény kitalálója pedig Wojciech Mazurkiewicz újságíró volt. A Szörnyeteg legendájához egy halom hírt találtak ki, így például azt, hogy japán rendezők „Szörnyeteg vs Godzilla” címmel akarnak filmet forgatni róla, vagy azt, hogy az amerikaiak meg akarják vásárolni a Szörnyeteget a kaliforniai ócenárium számára. Végül a szennyvíz eltűnésével a lény is eltűnt. A legendára ma már csak Zegrz és annak környékén élők emlékeznek.

Lenin gomba volt: A Leningrádi Televízió 1991. május 17-én adta le az „Ötödik kerék” című műsort, aminek része volt a „Szenzációk és hipotézisek” sorozat. Ezen a napon az avantgárd művész, Szergej Kurjohin adott interjút, amiben arról akarta meggyőzni az embereket, hogy az oroszországi októberi forradalom idején Lenin imádta a hallucinogén psilocibin gombát, aminek túladagolása miatt ő maga is gombává változott.

A feltételezéseit egy állítólag történész fiktív kutatásainak eredményeivel próbálta alátámasztani, amelyekben ő is részt vett az amerikai antropológus, Carlos Castaneda és más kutatók társaságában. A műsor nézői nem voltak hozzászokva az ilyen poénokhoz, ezért levelekkel bombázták a Szovjetunió Kommunista Pártjának bizottságát, aminek tagjai annyira megijedtek a kérdéshullámtól, hogy nyilatkozatot adtak ki, amiben határozottan tagadták Kurjohin állításait.

(Forrás: noiportal.hu)


Tetszik az oldalunk? Kérlek lájkolj! Köszönjük!

Szólj hozzá

Az e-mail cím nem publikus.Kötelező kitölteni *

*