Rengeteg infó az 5% ÁFA ügyében. Kattintson... Minden infó az új CSOK-ról és a jogszabályokról. Kattintson ...

Irán legfelsőbb vezetőjéhez köthető az idei év egyik legdurvább álhíre

Tetszik a cikk?

2021 eddigi legőrültebb összeesküvés-elméletei.Irán legfelsőbb vezetője szerint az USA és az Egyesült Királyság valójában a többi ország megfertőzésére használja a koronavírus elleni védőoltást: A Twitter már törölte Ali Hámenei azon posztjait, amelyben Irán legfelsőbb vezetője azt állította, hogy a vakcinák „teljesen megbízhatatlanok”, valamint „nem kizárt, hogy az igazi céljuk más nemzetek megfertőzése”.

Kína, Irán és Hugo Chávez is érintett volt a Trump választási vereségét eredményező globális csalásban: Az USA választási rendszeréhez berendezéseket szállító Dominion Voting Systems azért indít pert Sidney Powell ellen, mert a volt ügyvéd és szövetségi ügyész valótlan állításokkal rombolja a cég jó hírét.

Powell még 2020 novemberében indított pert Michigan és Georgia államokban választási csalás miatt. A beadványában azt írta, hogy a Donald Trump vereségével záródó voksolás egy olyan globális összeesküvésnek köszönhető, amelyben Kína, Irán és a venezuelai elnök, Hugo Chávez, aki egyébként 2013-ban meghalt, is szerepet játszott.

Powell kitalált története a közönségi médiában is elterjedt, aminek következményeként a Dominion alkalmazottai halálos fenyegetéseket is kaptak az állítólagos választási csalások miatt. Hamarosan több, korábban Powell igaza mellett álló médium is kijelentette, hogy megalapozatlanok a férfi információi, ám az egykori ügyvéd ezzel kapcsolatban tweetben közölte, hogy minden szava igaz, úgyhogy nem hajlandó visszavonni a korábbi kijelentéseit.

Letartóztatták a pápát: A Capitolium ostroma utáni időben jelent meg a The Conservative Beaver című kanadai honlapon az az összeesküvés-elmélet, amely szerint letartóztatták Ferenc pápát, akit több bűncselekmény elkövetésével vádoltak meg, így például gyermekpornográfiával, emberkereskedelemmel, vérfertőzéssel és kábítószer-birtoklással.

Habár a portál cikkét több hiteles forrás is cáfolta, mégis a The Conservative Beaver folytatta az álhír terjesztést, majd hamarosan a YouTube-on jelent meg egy videó, amiben állítólag a tengerészgyalogság erősítette meg a keresztény egyház fejének letartóztatását.

A lap azzal zárta a cikket, hogy az olvasó jól fontolja meg, hogy a mainstream médiának szavaz bizalmat, vagy inkább az olyan hozzájuk hasonló alternatív híroldalaknak hisz, amelyek „mindent kockára tesznek annak érdekében, hogy felfedjék az igazságot”.

Nem halt meg Ashli Babbitt, a Capitolium ostrománál lelőtt nő: A QAnon jelentette meg azt az állítást, amely szerint meghalt a Capitolium január 6-i ostrománál lelőtt, 35 éves Trump- és összeesküvés-hívő, Ashli Babbitt.

A nővel történteket már akkor „kivégzésnek” kiáltotta ki egy rádió műsorvezetője, amikor hivatalosan még meg sem erősítették a halálhírt, majd hamarosan kijelentették, hogy Babbitt „a második polgárháború első áldozata”.

Halála után röviddel Babbitt nevét propagandára és a toborzási célokra használták, aztán hirtelen a narratíva megváltozott, ugyanis a QAnon már azt állította, hogy a nő életben van, és a végzetes pillanatban készült videón jól látható, hogy a rendőr elfordította a fegyverét az utolsó pillanatban.

A közösségi médiában népszerűvé vált teória azt állítja, hogy a nő Twitter-posztjait olyan személyek változtatták meg, akik a baloldalhoz köthetőek, méghozzá azért, hogy úgy tűnjön, Babbitt kapcsolatban állt a QAnonnal.

Az álhír rendkívül gyorsan elterjedt, és úgy változott, hogy végül már az Antifához kapcsolható kémként tüntették fel Babbittet

Nyilvánosságra hozták a koronavírus-oltásban található titkos 5G-chip tervrajzát: A koronavírus elleni oltás ellenzői sok mindent kitaláltak már a vakcinákkal kapcsolatban, de az egyik legfelkapottabb összeesküvés-elmélet az, amely egy diagrammal próbálta bizonyítani, hogy az oltóanyagokba 5G-chipeket építettek. Kiderült azonban, hogy a világhálón december vége óta keringő ábra egy hétköznapi gitárpedál műszaki tervrajza.

Az álhír egy román rádió honalapjára is felkerült, onnan pedig egészen Olaszországig sikerült elterjeszteni a kitalációt, aminek megosztóit az sem érdekelte, hogy a rajzon olyan szavak szerepelnek, mint a „basszus” és a „lábkapcsoló”.

Ebből is látszik, hogy a diagram eredeti tervezője viccnek szánhatta a képet, ám idővel már olyan rajzok is megjelentek, amelyekről eltüntették az árulkodó feliratokat.

(Forrás: szeretlekmagyarorszag.hu)


Tetszik az oldalunk? Kérlek lájkolj! Köszönjük!

Szólj hozzá

Az e-mail cím nem publikus.Kötelező kitölteni *

*