Rengeteg infó az 5% ÁFA ügyében. Kattintson... Minden infó az új CSOK-ról és a jogszabályokról. Kattintson ...

Tetoválás utáni fertőzések

Tetszik a cikk?

Fel kell keresnünk egy orvost, ha nem múlik a duzzanat, viszketés és kiütés jelentkezik az érintett területen.tatooA tetováltatás nem veszélytelen vállalkozás, hiszen könnyen előfordulhat, hogy allergiásak vagyunk a festékanyagra, esetleg a tetoválás más összetevőjére. Az allergiás tüneteket legtöbbször a vörös festék váltja ki, de a feketében található tartósítószer is okozhat problémákat.

Az allergia mellett, szövődményként jelentkezhet fertőzés, aminek oka az, hogy a tetoválást nem megfelelő higiéniás körülmények között készítették el. A két szövődményt az különböztetheti meg, hogy az allergia helyi tüneteket okoz, míg a fertőzéshez láz, kiterjedt bőrtünetek, duzzanat társul, ezért szakembernek kell megállapítania, hogy melyikről van szó, és milyen kezelés javasolt.

Amennyiben a tetoválás elfertőződik, begyullad, akkor antibiotikus kezeléssel orvosolható a probléma. Allergia esetén a tünetek súlyossága határozza meg a gyógyítást. A csalánkiütés, ekcéma esetén szteroid krémek, antihisztamin tabletta, súlyos esetben szteroid tabletta szedésére lehet szükség. Mivel a tünetek hetekig jelen lehetnek, ezért türelmesnek kell lennünk.

A tetoválás sorsáról azt követően kell dönteni, hogy megszűnt a fertőzés, allergia miatti gyulladás. Jelenleg a lézeres eltávolítás a leggyakoribb megoldás, ám ez is okozhat allergiás reakciót, ezért a kezelést egyénre szabottan határozzák meg.

Előfordulhat, hogy sebészeti beavatkozásra lesz szükség, mert a tetoválás után hónapokkal, de 1-2 évvel később is kis csomók, göbcsék alakulhatnak ki az érintett területen. Ezt a gyulladásos sejtek hozzák létre, emiatt helyi szteroidos kezelés nagyon ritkán oldja meg a problémát, tehát szükségessé válhat a göbcsék kimetszése.

(Forrás: hazipatika.com)


Tetszik az oldalunk? Kérlek lájkolj! Köszönjük!

Szólj hozzá

Az e-mail cím nem publikus.Kötelező kitölteni *

*