Rengeteg infó az 5% ÁFA ügyében. Kattintson... Minden infó az új CSOK-ról és a jogszabályokról. Kattintson ...

Cukorbetegség az iskolában

Tetszik a cikk?

A tanároknak és osztálytársaknak muszáj tudniuk róla, ha a gyermekünk cukorbeteg.vércukorMa újra becsengettek az iskolákban, ahol a diákok elfoglalják a helyüket a padban, hogy elsajátítsák az új ismereteket. A tanulásra való felkészülés mellett azonban fontos, hogy a szülők informálják a tanárokat és az osztálytársakat, ha valamelyik diáknak egészségügyi problémája van, hiszen életmentő lehet az, hogy egy rosszullét esetén van-e, aki tudja, hogy hogyan segíthet.

Ha a gyermekünk cukorbeteg, akkor készítsünk egy listát a tanárok számára arról, amit muszáj tudniuk a betegségről. Jegyezzük le, hogy mi a teendő vészhelyzet esetén, kiket kell értesíteni, mi a kezelőorvos neve, elérhetősége. Kérjük meg a tanárokat, hogy a gyermekünk ehessen, vagy ihasson az órán, megmérhesse a vércukorszintjét, beadhassa az inzulint.

Mondjuk el, hogy a túl alacsony vércukorszint kialakulhat a stressz, izgalom hatására, és ez szokatlan fáradtsággal, dekoncentráltsággal, ingerlékenységgel, agresszív viselkedéssel járhat. Ilyen esetben muszáj azonnal enni vagy inni, hogy helyreálljon a vércukorszint. A túl magas vércukorszint tünete a gyakori vizelési inger és a túlzott szomjúság.

A tanárok és a diákok informálása mellett az is fontos, hogy megbeszéljük a gyermekünkkel, hogy az iskola orvosi szobában ellenőrizze a vércukorszintjét. Erről beszéljünk az iskolaorvossal és a védőnővel!

Tudatosítsuk a gyermekünkben, hogy nem szabad titkolnia a betegségét, mert azzal többet árt, mint használ magának. Ha pedig valaki gúnyolódna rajta a cukorbetegsége miatt, akkor azt hagyja figyelmen kívül. Amennyiben az incidensek eldurvulnak, akkor pedig szóljon egy tanárnak!

(Forrás: kamaszpanasz.hu)


Tetszik az oldalunk? Kérlek lájkolj! Köszönjük!

Szólj hozzá

Az e-mail cím nem publikus.Kötelező kitölteni *

*